יום שני, 19 במאי 2014

סקירת הופעה - איבי הנחל - הדובדבן 15-5-14

איבי הנחל: צילום: זאביק פשלי
השם איבי הנחל לא אומר הרבה לרוב האנשים והאמת שהוא גם מאד מזכיר לי את שמה של להקת נעורי: "אדוני השדה". אבל אם הייתי אומר לכם שאיבי הנחל היא בדיוק הסאונד שאנחנו מחפשים בכמיהה רבה מאז מותם בטרם עת של שנות ה-90 המופלאות?

אז זה זה.

לפי עמוד הפייסבוק שלהם, איבי הנחל מגדירים את עצמם: "רוק עברי מחשמל" וזה בדיוק מה שמקבלים מהם בתמורה.
הלהקה בהנהגתו של אופיר בר עמי, (איפה הילד) מכוונת בדיוק לסאונד הזה של גיטרה, בס תופים שהיה כל כך מזוהה עם איפה הילד של שנות ה-90 בשיא הצלחתה.

לפוסט של אופיר ב"מה אתה שומע" לחצו כאן

מצד אחד יש בזה סוג של האחזות בעבר ולא סאונד חדש שהיום רואים ושומעים בכל הופעה (איזה בחורצ'יק עם לפ טופ על הבמה) אבל פאק איט! זה בדיוק מה שחסר היום ברוק הישראלי. להקה שתיקח את הסאונד הטהור של הנגינה האמיתית, הלא מתיימרת ולא מתוכנתת ותתפוצץ איתו על הבמה.
וזה, בדיוק מה שהם עושים! נותנים בראש על הבמה ונהנים מכל רגע.

חשוב לי לציין שהם לא חפים מכל אלקטרוניקה וכן משתמשים בנגיעות אלקטרו אבל זה ממש לא העיקר ולא נמצא בפרונט (ככה זה שהבוס הוא גיטריסט).

יחד עם אופיר בר עמי, אפשר למצוא את בן סלומון על הגיטרות, את גל ברעם (אח של אופיר) על התופים ואת בן ורד על הבס.

ג'וני שועלי ואופיר בר עמי
איבי הנחל הופיעו במועדון הדובדבן שהוא סניף הופעות של החתול והכלב ברחוב קרליבך. המקום עצמו יחסית חדש ומעניק סאונד טוב ואחלה תאורה ללהקה שעל הבמה, הדבר ניכר במיוחד בהופעה האלקטרונית בפתיחה של גליה גלעדי והאצ'ימן (זיו פמיליה) שנתנו אלקטרו שואו מעולה ומהפנט.

לאחר מכן עלו איבי הנחל והתחילו את רפרטואר הגיטרות שלהם. שירים חזקים לקראת אלבום ראשון שנמצא בדרך ושמו: "דרך חדש". שירים בועטים כמו: "סצינה אחרת" המושמע לא מעט ברדיו, "דרך חדש" שיר הנושא שגם קיבל מאופיר את הכינוי רבי נחמן בשילוב גיטרות, "מים רבים", "לצאת מזה" וכדומה.

רגעי השיא של ההופעה לפחות מבחינתי היו כשג'וני שועלי עלה להתארח על הבמה בשלושת השירים: "חנן", "לעיתים", ו"נוסע לבד" ג'וני בעט אותנו חזרה לשנות ה-90 המופלאות. השירים האלה הם שירי נצח.

בקיצור ולעניין איבי הנחל, להקה מצויינת שמטפסת לאט לאט ובביטחון דרך ההופעות בכל רחבי הארץ. אני ממליץ להגיע ולהתרשם בעצמכם. אפשר להתעדכן בעמוד הפייסבוק שלהם. שדרך אגב התמונה שלו היא אחת מהתמונות שצילמתי במהלך ההופעה.

קצת טעימות:



לעיתים יחד עם ג'וני שועלי:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...