יום חמישי, 12 בפברואר 2015

אמנים מראיינים אמנים - שרית ברקן מראיינת את ברוך בן יצחק

שרית ברקן, זמרת ויוצרת שהוציאה אלבום בכורה בשנת 2014 ועובדת על אלבומה השני, תפסה לשיחה את ברוך בן יצחק, מייסד להקת רוקפור, גיטריסט ומפיק מוזיקלי מבוקש. ברוך מספר למה יש דברים שהוא לא מוכן להפיק, איך הוא מרגיש עם החזרה של אלי לולאי לרוקפור ומי אומר את המילה האחרונה בלהקה שמצליחה להתקיים יותר מ-20 שנה


אז מי שמכיר קצת את ברוך יודע שהוא לא כל כך אוהב להתראיין ולכן ביקשתי משרית ברקן שעובדת עם ברוך לתפוס אותו לשיחה. שרית נעתרה לבקשה והצליחה לחלץ מברוך כמה תשובות מעניינות.
השיחה התקיימה מאחורי הקלעים של היכל הספורט ביד אליהו ב- 10.2.15, לפני עליה לבמה לחימום שעשתה להקת נאג' חמאדי, להקה שברוך הפיק לה אלבום, לאלאן פרסונס פרוג'קט. ברוך ושרית עלו לנגן עם הלהקה.


שרית וברוך. "דברים שאני מאד אוהב לא הייתי רוצה להפיק". צילום: דרור גלוברמן

 מה דעתך על רמת ההפקה בארץ?
מה זאת אומרת מה רמת ההפקה? יש דברים מעניינים ויש דברים פחות מעניינים.

ויש אנשים שאתה מקשיב להם עכשיו, מוסיקאים צעירים שמעניינים אותך?
לא יצא לי כל כך. שמעתי כמה דברים, זה כאילו חמוד, אבל אני צריך לשמוע משהו שאני אקנא בו, שאני אגיד אני לא יכול לעשות את זה, וואו זה מדהים. את זה לא יצא לי לשמוע.

ואם היו נותנים לך אפשרות להפיק את מי שאתה רוצה בארץ ובחול?
לא הייתי רוצה, כי דברים שאני מאוד אוהב לא הייתי רוצה להפיק. מוסיקה שאני מעריץ לא הייתי רוצה להפיק, כי למשל הייתי הולך להפיק את MGMT- מה הייתי עושה שם? זה לא נעים לי...
אני מחפש דברים מעניינים, אנשים שיאתגרו אותי. למשל עם תעני אסתר זה היה מאוד מאתגר ברמה המוסיקלית. עם נאג' חמאדי גם היה מאתגר. זה פתאום טיפוסים, אנשים מעניינים, וגם מוזיקלית. זה צריך לאתגר אותי, לא משהו רגיל.

שזה יהיה מיוחד?
לא תמיד מיוחד, שיהיה מאתגר... קשה לי להסביר את זה. שאוכל לקחת את זה לכל מיני כיוונים. יש לי את זה עכשיו עם ניצן (ניצן חורש והקאט אאוט קלאב, ש.ב.) זה מאוד מאתגר כי האלבום התחיל בצורה מסוימת ואז פתאום זה הפך, תוך כדי שעבדנו וראינו מה שנינו אוהבים, זה הפך לדיסקו אייטיז הארדקור מוזר עם שירים פחות מלודיים אבל עם טוויסט בכל שיר. כאלה דברים מעניינים. אמנם זה לוקח יותר זמן אבל זה כיף. דברים מתחילים במשהו, והולכים למקום אחר, חוזרים, זה כיף.
שרית וברוך. צילום: הדר שכטר

אתה יותר אוהב לעבוד על דברים שלך או להפיק תכלס?
הרבה יותר קל לעבוד על דברים של אחרים. היום ראיתי את זה: עשיתי מיקס לרוקפור והרבה יותר קל לעשות מיקס לאחרים. אתה הרבה יותר אובייקטיבי, אתה לא נזהר. לפעמים ברוקפור אני נזהר ואז אני אומר לעצמי: "מה אתה דפוק? תעשה מה שאתה יודע. אל תפחד".

אם כבר מדברים על רוקפור, איך זה להיות בלהקה 20 שנה פלוס?
צריך לשים את האגו בצד, זו התשובה. 20 שנה בלהקה, אם אתה לא תשים את האגו שלך בצד לא תהיה להקה. ועוד משהו- להקה זו לא דמוקרטיה, שלא יספרו לך סיפורים. אם אין בלהקה מישהו אחד שחותך וקובע, אז הספינה לא תזוז.

אז מי חותך וקובע ברוקפור?
בכל תחום מישהו אחר. בתחום המוסיקלי רוב הפעמים זה אני. סאונד, הפקה, כתיבה, לרוב זה אני. אבל אי אפשר, זה לא מתוך תחושה שאני מבין יותר, זה ככה יוצא.

ואיך אתה מרגיש עכשיו עם החזרה של אלי (לולאי, ש.ב.) לרוקפור?
סבבה. הרבה שואלים אותי ומבחינתי זה כאילו רגיל, כבר בחזרה הראשונה זה הרגיש רגיל.

הרגיש לך בבית?
כמו תמיד, גם לפני זה הרגשתי בבית. פיזית יותר קל לי, אני לא צריך לשיר הרבה, למרות שאני ממשיך לשיר כי עושים הרבה קולות וכאלה. זה מפנה לי יותר מקום. זה מאוד רגיל  לי , הרבה פאן. אלי גם קרא לזה פגישת מחזור, אנחנו עוד באווירה של פגישת מחזור, אז הכל סבבה.




נראה לך שזה יהיה קבוע?
זו השאיפה אבל אין לדעת.

בא לך לפעמים קריירת סולו?
לללללאאאא... אני יכול לעשות דברים לבד אני לא יודע אם לקרוא לזה קריירת סולו.

ידעתי שתגיד את זה. עכשיו שאלה שתאהב- תספר לי על ציוד שאתה לא זז בלעדיו.
ציוד אולפני?

ציוד שאתה לא נכנס לאולפן בלעדיו, שאתה לא עולה לבמה בלעדיו...
במה והקלטות זה משהו אחר. להקלטות זה עניין של תקופות. יש את ה- LA2A אבל המקורי, ויש שני מיקרופונים של revox  שהם טובים להקליט סנייר וגיטרות. והרבה מאוד פדלים ישנים של גיטרה שאני לוקח לכל מקום, כל מיני צעצועים כאלו. יש לי גם pre amps שנשרפים מהר, כאלו שנכנסים מהר לדיסטורשן, ואני גם לוקח אותם.


שאלה אחרונה- היית ממליץ לילדים שלך שיהיו גדולים להיות מוזיקאים בארץ?
מי יודע מה יהיה? אנחנו לא יודעים איך תיראה המוסיקה, מה יהיה. אני כל הזמן חושב על זה שעוד חמש- עשר שנים אנחנו לא יודעים איך זה יראה בכלל... אז אולי מוסיקה לא תהיה מוסיקה, היא תהיה משהו אחר כזה...

מוסיקה תמיד תהיה מוסיקה...
יגידו " בוא נעשה...." ויתנו לזה שם אחר. אני לא יודע, אי אפשר לדעת....

ההופעה הקרובה של שרית ברקן תתקיים ביום שני  16.2 בצוזאמן בשעה 20:30, 30 ש"ח בכניסה. הופעה אקוסטית עם יובל שנהר מ- Joove


ולעמוד הפייסבוק

רוקפור יופיעו בבארבי ביום 21.2.2015 



תגובה 1:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...