יום שלישי, 9 בספטמבר 2014

הזמרות הכי טובות בארץ שמאזיני גלגל"צ לא מכירים (חלק ב')

אז אחרי הפוסט הראשון שמציג את הזמרות הטובות בארץ הנה קבוצה נוספת של זמרות מעולות שלמרבה הצער לא משמיעים בגלגל"צ. מכירים זמרות נוספות? רשמו אותן בתגובות


נועה למברסקי - נועה למברסקי אמנם לא נמצאת כבר שנים בישראל אבל היא משלנו! כמו שלעידן רייכל יש את כברה קסאי, ככה ליונתן דגן (J.VIEWZ) יש את נועה למברסקי, כמעט תמיד לצידו בפרוייקטים שלו. פצצת כשרון עם שירה אדירה ונוכחות בימתית כובשת. בשנה האחרונה נועה השתתפה בפרוייקט חדש שלה ושל הבסיסט והמפיק ניר גרף שנקרא Noa and the wolf  שהוא פרוייקט פאנקי שבסיסו בניו יורק.



שרית ברקן - שרית היא מהיוצרות שהתחילו את דרכן במוזיקה הקלאסית עם השכלה קלאסית אקדמית אבל אט אט עברה לצד האינדי רוקיסטי שלה שבו היא משלבת את הכל יחד. השנה היא הוציאה את אי.פי הבכורה שלה בהפקתו של אורי ויניקור שעבד עם אסף אבידן, עמית ארז, שלומי שבן ועוד רבים וטובים. יש לציין שאחד מהסינגלים הראשונים שלה כן נכנסו לגלגל"צ אבל לפליליסט לילה, לנו זה לא מספיק!



Shim - (שימרית עובדיה) - שים היא מהאמנים שמגיל 12 ידעו בדיוק מה הם רוצים להיות כשיהיו גדולים ולכן כשהגיע הזמן שלה היא ארזה את עצמה ונסעה ללמוד מוזיקה ב- LIPA, בית הספר למוזיקה שבו התחנך פול מקרטני. לאחר הפקת אי.פי שזכה ללא מעט השמעות באירופה היא חזרה לישראל והוציאה אלבום נוסף. לשים קול רך ונעים אך גם עוצמתי. קול שמספר סיפור בכל שיר ושיר.



מאיה יוהנה - מאיה יוהנה פרצה לתודעה בדה וויס וכמו הרבה אמני אינדי אחרים שבאו והלכו משם, המשיכה בדרך עצמאית משלה מבלי להתגלח על 15 דקות התהילה. השנה מאיה נכנסה לאולפן בקיבוץ העוגן עם סאן טיילור (ארנון נאור) והקליטה אלבום בכורה בסיוע של מימון ההמונים שגייסה בהצלחה באתר האדסטארט. ראו בעצמכם את הקליפ ותראו שלמאיה יש קול מעולה והיא מרגשת ברמה בינ"ל.



לירי רפאלי - הסולנית של הקרקס של דולי היא המטאליסטית שבחבורה. שלירי פותחת מבערים הכל מתפוצץ החוצה. לירי חיה ונושמת את ההוויה המטאליסטית-רוקיסטית הן בשירה והן מבחינת ההופעה החיצונית שלה שהפכה לליין אופנתי משלה. את הקרקס של דולי סביר להניח שלא נשמע בגלגל"צ מאחר ומדובר במוזיקה בועטת מידי לתחנה המינסטרימית. (להשמיע את היהודים לקח להם 10 שנים).



הדרה לוין ארדי - הדרה היא אחת הזמרות והיוצרות הכי פורות ויצירתיות בארץ. הדרה מחלוצות הסצינה האינדיאנית ופעילה בה יותר מ-15 שנה. לפני כן  היא עסקה בעיתונאות, קולנוע, תסריטאות וכמעט בכל תחום שקשור לכתיבה ויצירה ותמיד בפן תרבותי כזה או אחר. הדרה הוציאה עשרות אלבומים, אי.פי'ז וסינגלים וכשהיא שרה היא נשמעת פשוט מעולה. לא פעם היא הושוותה לג'וני מיטשל או ג'ניס ג'ופלין והאלבומים שלה מחובקים ע"י המבקרים. אז תנו לי סיבה אחת למה שלא נשמע את השירים שלה ברדיו הפופולרי?!



נטע אליאס - TESHA - היא נערת אלקטרו מסתורית שלצערי אני לא יודע יותר מידי עליה. נטע משלבת אלקטרו אלטרנטיבי הארדקור.  היא הוציאה את האי.פי שלה במרץ 2014 והוא מצויין אבל דורש מוזה מיוחדת להאזנה. נטע מופיעה מדי פעם וצוברת קהל מעריצים אדוק. שמעו אותה.




רותם אור - אם נישאר באלקטרו אי אפשר שלא להזכיר את רותם אור, אמנית מאד מוערכת בסצינה המקומית שכבר צברה קהל מעריצים רחב. רותם הופיעה כמעט בכל הארץ בשנתיים האחרונות עם הפרוייקטים האלקטרונים שלה ובימים אלה היא משיקה פרוייקט חדש שנקרא TOTEMO. מעבר לעובדה שמדובר ביוצרת ומפיקה ומוזיקאית מצויינת היא ניחנה גם ביכולות שירה מעולות ובנוסף לכל זה היא גם נראית מעולה.



סול - סול צבי היא הרבה יותר מזמרת מצויינת, היא אשת עסקים ממולחת, גאונת מחשבים שעשתה אקזיט של מליונים ומשוררת. אני תמיד אומר שסול נמצאת 3-4 שלבים לפני כולם ומתכננת את הפרוייקט הבא שלה. הפרויקט האחרון שלה הוא הבת שלה שנולדה בחודש אוגוסט. (מזל טוב סולי). מעבר לכל הקומפלימנטים מדובר גם ביוצרת וזמרת מצויינת שקיבלה חיבוק גדול דווקא בערוצי קול ישראל כמו רשת ג' ו- 88FM. לסול מוזיקה ישראלית בשלה ובוגרת המשלבת רוק קלאסי עם פולק ישראלי מעודן. את אלבום הבכורה שלה הפיקה יחד עם איתי פרל.



שני מאיו - להבדיל מרוב הזמרות שציינתי בפוסט הזה ובקודם, לשני מאיו יש את רוב הסיכויים להגיע לפלייליסטים של גלגל"צ וערוץ 24. שני מביאה איתה מוזיקת פופ רוק ישראלי מיינסטרימי רך. שני הוציאה השנה במרץ את אלבום הבכורה שלה ועושה את הדרך הקשה לאהדת הקהל דרך עבודה קשה ולא דרך מקפצות הריאליטי. מבחינת סגנון המוזיקה לשני וסול יש הרבה מן המשותף הן בסגנון השירה, בכתיבה ובעיבודים והיא נעזרת באנשי המקצוע מהשורה הראשונה כמו יזהר אשדות וצור בן זאב.




בפרק הבא של מדור "הזמרות הכי טובות" אספר על זמרות נוספות הפועלות בארץ מב"ש דרך הנגב המערבי לכיוון ירושלים ומצומת מורשה עד לארה"ב.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...