יום ראשון, 13 במרץ 2016

אמנים מראיינים אמנים - מיכאל גוטליב מראיין את חן רותם

מיכאל גוטליב וחן רותם, חברים טובים ויוצרים מוכשרים, שניהם הוציאו לאחרונה אלבומים חדשים: מיכאל הוציא את "ביג בן", בו שילב בין חומרים מקוריים לשירי משוררים בהפקה מוסיקלית של קורין אלאל, וחן רותם את "בחוץ חלום בלהות", בהפקת עמיר לב. באלבומים של שניהם טקסטים אישיים מאוד, אך גם פוליטיים וחברתיים. לקראת ההופעות הקרובות של שניהם, מיכאל תפס את חן לראיון על הכוח של המוזיקה לגרום לשינוי


חן רותם: "חשוב להקיף את עצמך באנשים מעולים" צילום: דוד עדיקא
אהלן, מזל שיש שאלון שנוכל לדבר, אנחנו מכירים שנים ונראה ששנינו נורא עסוקים עכשיו, כל אחד בהוצאת האלבום שלו, אבל לא מתלוננים..
אז, הוצאת עכשיו את האלבום השלישי שלך 'בחוץ חלום בלהות', ואני תוהה – מה כל כך רע? בסך הכל את עושה מוזיקה, שותפה בכל מיני פרויקטים, כותבים ומפרגנים, איפה הבלהות?

תכלס אתה צודק. אבל אני משתדלת להסתכל גם החוצה מעצמי והמציאות פה מאד מורכבת, כלומר החלום הוא גם חלום בלהות, הטקסטים באלבום הם הדיאלוג בין הפנים לחוץ, בין הניסיון לשמור על הבית מבלי להגיף לגמרי את התריסים, להגיד משהו שהוא מתריס נגד אווירת הפחד, לכוון זרקור על הפינות החשוכות, לא לוותר למציאות.

ואת לא מפחדת להגיד מה שאת חושבת? זה מאד לא פופולרי היום.

אני מרגישה שזו האמת שלי, ואני רוצה לצעוק אותה, המוזיקה היא הכלי שלי, ואני לא ממש עושה חישובי כדאיות. יש מספיק שירי אהבה מעולים, תמיד טוב שיהיו עוד כמה, אבל שירים שמנסים בתמימותם לשנות את המציאות אין הרבה.

ושירים יכולים לשנות?

שירים יכולים לזרוע איזושהי אמת בתודעה, אולי לא תצא לרחוב בגלל שיר, אבל זה יעיר אצלך משהו, זה מחלחל, לשירים יש כוח גדול.

אנחנו מדברים בינינו הרבה על כתיבה, אני למשל, לקחתי לאלבום החדש שלי בעיקר שירי משוררים, מאיפה את שואבת השראה, מהיכן באים השירים?

מיכאל גוטליב, צילום: גיא נחום לוי
השירים נאספים אצלי במשך הרבה זמן, אני בעצם כל הזמן בתחושה של ליקוט, יש לי מחברות, אני אוספת משפטים, מילים, סיפורים, אני מסמנת, מוחקת, אני מצוטטת לאנשים באוטובוס, מזהה משפטים וקולות שמעניינים אותי, ומדי פעם אני מתיישבת לנסות ולחבר את זה לעצמי, לראות איך החוטים של הדמיון קושרים את הכל.



אחרי שלושה אלבומים, מה הדבר הכי חשוב שהבנת מתהליך של עשיית אלבום?

הבנתי שכל אלבום הוא שונה, צריך לבוא פתוחים, לשרת את השירים. אנחנו בתוך מהפכה טכנולוגית מטורפת, הדרך שבה הוצאתי אלבום לפני שש שנים היא מאד שונה מבחינת דרך העבודה, אבל הליטוש והדיוק של השירים נשאר, זה כנראה לא ישתנה. הדבר הכי חשוב הוא לשמוע כל הזמן את הקול הפנימי שלך ולהקיף את עצמך באנשים מעולים.

מאז האלבום הראשון נולדו לך שני ילדים, האם האמהות עוזרת או מפריעה ליצירה?

זו שאלה מעולה ואין לי תשובה עליה, הבטחתי עוד לפני שנולד הבן הבכור שלי שאני אמשיך עם המוזיקה גם אם יהיה מורכב, שלושה חודשים בדיוק אחרי הלידה עמדתי עם כל ההרכב בלבונטין 7 להופעה חשמלית, הוא נשאר עם בייביסיטר בבית ולא צייץ, זה היה האות בשבילי שאפשר יהיה לשלב, למרות שלפעמים זה קשה, הילדים הם כוח, הם מפרגנים ויודעים את כל השירים, הם הקהל הכי נאמן שלי (טוב אין להם ברירה:).



חן תופיע ב22.3 בהופעה אקוסטית בקפה ביאליק לרגל סיבוב השקת האלבום שלה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...