יום שלישי, 4 באוקטובר 2016

הבחירות של מה אתה שומע התשע"ו אוקטובר 2016

האמת היא שאני לא כל כך מאמין במצעדים ובחירות, אין בזה תכלית אמיתית, אבל לאחר פרסום תוצאות המצעד השנתי של גלגל"צ ו-YNET שעורר ביקורות רבות ושבפועל משקף את הטעם המוזיקאלי של צעירים שמקשיבים למוזיקה פופולארית, מצאתי לנכון להציג את הבחירות שלי שמציגות מוזיקאים בולטים שעשו מוזיקה נהדרת וראויה להערכה השנה



להקת השנה - FULL TRUNK

אין ספק שיש מספר להקות והרכבים שעשו את זה בענק השנה והשאירו חותם עליי לפחות מבחינה מוזיקאלית. חייבים לציין לטובה את לולה מארש שזו בהחלט השנה שלהם. הם כובשים במה אחרי במה באירופה ולא מפסיקים להפתיע ולהוות סמן של איכות ומקצועיות.
כמו כן צריך לציין את vegan friendly של גבע אלון, ג'נגו ואספיס רייס שבלטו השנה לטובה בסאונד המפלצתי שלהם והאמירה.
TATRAN שממשיכה להיות הלהקה הכי מסקרנת ומפלצתית שיש.
lucille crew שמפגיזים יותר ויותר מהופעה להופעה וכבשו גם במות מכובדות מאד באירופה.
לדעתי יותר מכולן Full trunk ממשיכה להוכיח שהיא הדבר הכי חם במוזיקה המקומית. עם אלבום שני מצויין שאני עדיין מקשיב לו באינטנסיביות ועם כוונה ברורה להגדיל את היקף הקהל המקומי באמצעות עוד ועוד הופעות "היהודים" סטייל ועם מופע ביג בנד בקנה, אין ספק שזו הייתה השנה שלהם והמילה האחרונה עוד לא נאמרה.

Full trunk מארחים את Lucille crew ברצועה שמוכרת לכם בוודאי מתוכניתו של ירון חי מנשה חי בערב 88FM


לולה מארש משתלטים על העולם



Vegan friendly מתוך חי על הקצה




זמרת השנה - רותם אור

גל דה פז הוכיחה גם השנה שהיא הזמרת הכי עסוקה בסביבה עם ההרכב שלה דה פז בנד ועם Lucille crew המצויינים. גל מופיעה בלי סוף היא אלופת העולם בטיפוח הקשר החם עם המעריצים ברשתות החברתיות.
טל פוגל הוציאה השנה אלבום סולו שני יפייפה והוכיחה בהופעות שהיא יודעת גם להופיע ולתת שואו רוק מעולה עם סאונד אדיר בגיבוי של אמיר גרומן ועידו קרוב חבריה הבאר שבעיים למריונטה סול.
איה זהבי הוציאה השנה יופי של אלבום ואפילו הושמעה יפה מאד ודורגה בגלגלץ. 
יותר מכולן בלטה רותם אור שזו היתה השנה שלה. עם אלבום חדש ומקסים שליווה את תקופת המחלה וההחלמה וגרם לרותם להוציא מעצמה מוזיקה סופר אישית ומעניינת. מספיק לשמוע את הסינגל היפה hits בשביל להבין הכל.

TOTEMO HITS




THE PAZ BAND




טל פוגל



זמר/אומן השנה - קותימן

בקטגוריה זו ראוי לציין את בסאם בירומי הזמר העכואי שהוציא אלבום רוק ערבי מעולה וזכה להשמעות מרובות וחיבוק של הרדיו.
גיא מזיג שהוציא השנה את השחור החדש בהפקה מטורפת שלא הייתה מביישת את סטיבי וונדר וכמה שאתם חושבים שגיא מזיג הוא גיטריסט מעולה, אז תכפילו ב-4.
יותר מכולם בלט השנה קותימן שממשיך להיות המוזיקאי מפיק על, סטארטפיסט של צלילים. קותימן הוציא השנה אלבום מדהים שזכה להשמעות מרובות וכיכב בסרט אודותיו ואודות פרינסס שואו שגם זכה בפרס אופיר. קותימן ממשיך להכות גלים בעולם ותמיד מעניין מה הדבר הבא שהוא עובד עליו.

קותימן מארח את אדם שפלן



גיא מזיג השחור החדש



תגלית השנה - ענת מלמוד

תגלית השנה מבחינתי היא ענת מלמוד שהוציאה את אלבום הבכורה שלה "לפני השינה" בהפקה של צח דרורי שאחראי לכמה מההפקות הכי טובות שנעשו כאן בשנים האחרונות כמו אלבומם של הדס קליינמן ואביב בכר המעולים, אביתר בנאי ועוד רבים וטובים. האמת שבמקרה של ענת מלמוד מספיק לשמוע את השיר ניגון בשביל להבין למה היא יוצרת כל כך ראויה.



אלבום השנה - אופניים חשמליים

השנה יצאו כמה וכמה אלבומים טובים ומעניינים כמו הגולה של דודו טסה שממשיך להיות יצרן של שירים מעולים. שבעה שירים של איה זהבי פייגלין והשחור החדש של גיא מזיג המצויינים, אפריקה שלי המשוגע של גלעד כהנא ועוד כאלה שכבר הוזכרו כאן. יותר מכולם בלטו אלבום המופת האחרון של J.VIEWS - 401DAYS שהוא אלבום התוצאה של פרוייקט ה-DNA של יונתן דגן. פרוייקט גאוני שעקב אחר יצירת האלבום באתר המיוחד שנבנה במיוחד עבורו והאלבום שבחרתי של תומר ישעיהו - אופניים חשמליים שהוא אלבום מקסים בעברית של תומר שממשיך מגמה של אמנים יוצרים באנגלית שחזרו לשורשים העבריים כמו גבע אלון ותמר אייזנמן. תומר ישעיהו הוציא אלבום משובח במיוחד בהפקה של עמיר לב ואורי ויניקור. אופניים חשמליים הוא אלבום מופת שמשלב מוזיקה כמו שרק תומר מסוגל להפיק ומילים שכאילו נכתבו בסמטאות דרום תל אביב תוך התבוננות בעוברי האורח. זה נשמע פשוט מעולה.

אופניים חשמליים



JVIEWS INTO THE LIGHT



דודו טסה ממשיך להיות ענק



שיר השנה - כאבי גדילה - אביב גדג'

אחד מהפרמטרים לשיר טוב מעבר ללחן טוב, עיבוד מוצלח וטקסט חזק הוא שיר שכשאתה שומע אותו אתה מרגיש כאילו הוא תמיד היה כאן. כאבי גדילה של אביב גדג' מכיל את כל הפרמטרים שציינתי. זהו שיר שהוא המנון לכל דבר ובמידה רבה מזכיר לי את "יש לי סיכוי" של אביתר בנאי בפשטות שלו אך עם זאת בשלמות שלו. ואפרופו אביתר בנאי שהוא בעיניי ממשיך דרכו של שלום חנוך, עשה מהלך גאוני בחבירתו למפיק העל תמיר מוסקט ושחרר את פרגולה שהוא שיר חושפני ובוטה במידה רבה עבור אביתר שמתאר את התחושות שלו והחיים שלו ומלווה גם בקליפ חושפני במיוחד שבו הוא משתף את משפחתו.

אביב גדג' כאבי גדילה



אביתר בנאי חושפני מתמיד




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...