יום שני, 21 בנובמבר 2016

פוסט אורח - הדס לחר

הדס לחר (30), יוצרת ירושלמית מבטיחה, החלה ליצור בגיל צעיר. במהלך השנים היא ספגה הן השפעות של פרוגרסיב רוק, והן של פולק ופלמנקו. מאוחר יותר, החלה ללמוד ב"רימון". היצירה של הדס משקפת את סיפור חייה  - נדודים בין מקום למקום, בין בית לבית, בדידות וחיפוש עצמי. הדס הסכימה לכתוב לבלוג על השירים שהשפיעו עליה


כשהייתי קטנה, אבא שלי היה שם קלטות באוטו ומשמיע לנו מלא מוסיקת קאנטרי ובעיקר את דון מקלין. השיר הזה זכור לי מגיל צעיר כשיר שאבי מאד אהב והוא מלווה אותי מאז בכל מיני אירועים בחיים. יש משהו במילים שתפס וממשיך לתפוס אותי. "This world was never meant for one as beautiful as you", התפיסה שיש אנשים שפשוט יפים מדי לעולם הזה.


Daughter הם הרכב בריטי מגניב לאללה שהכרתי אני חושבת בשנה האחרונה.
כולה 3 נגנים וזה נשמע כמו עולם ומלואו. יש משהו בקול הרך והעמוק של הסולנית שמכניס אותך לטראנס בעיניי. ובמיוחד השיר הזה,  עם הסיום "I sometimes wish I'd stayed inside my mother, never to come out". לפעמים זה בדיוק איך שאני מרגישה.


אביתר בנאי. אח, אביתר בנאי. התחלתי להקשיב לו בתיכון ולא הפסקתי מאז. השירים שלו עושים לי משהו בבטן, נוגעים במקומות הכי עמוקים. השיר הזה לוקח אותי למסע בתוך עצמי ומעורר הרבה מחשבות של חשבון נפש ותהיות. "הכל נכון, אני מודה באשמה, אני מודה באשמה, אני מודה באשמה".



בגיל 15 בערך התחלתי ללמוד לנגן על גיטרה חשמלית, נכנסתי לזה חזק, הייתי מקשיבה לjoe satriani, Dream Theater, steve vai כמובן. ואז בגיל 16 כשהייתי במגמת מוסיקה בצוללת הצהובה הופעתי עם השיר הזה של סטריאני. זו היה חוויה נורא נורא מרגשת ומלחיצה, להיות סולואיסטית של גיטרה. אבל אני זוכרת כמה למדתי ולקחתי מזה, שאפשר לדבר גם בלי מילים. חייבת להגיד שמתגעגעת מאד לסגנון נגינה הזה.




לילה אחד בעודי נוסעת ברכב שמעתי איזה שיר סופר מגניב ברדיו, כשחזרתי חיפשתי את השיר והיוצרת שלו והגעתי ליעל דקלבאום. מייד קניתי לי את הדיסק שלה Ground Zero וחרשתי אותו באוטו הרבה הרבה זמן. אני זוכרת שחשבתי לעצמי, הנה מישהי שעושה מוסיקה באנגלית בארץ בצורה כל כך הזויה וייחודית. זה אפשרי.


אני זוכרת ששמעתי אותו פעם ראשונה. אני ואח שלי ישבנו בלילה והסתכלנו באיזה אתר עם כל מיני אמנים כאלה פחות מוכרים, והגענו אליו. נגנבתי. מעבר לעובדה שהוא מנגן בצורה מעניינת ומשתמש בגיטרה גם כפרקשן במקביל, הרגש שהוא מעביר כשהוא שר והכנות פשוט מדהימה. הוא מכניס אותי לעולם שלו ומעורר בי השראה ליצור. הסתכלתי על זה וחשבתי לעצמי שזה מה שאני רוצה לעשות. לגעת באנשים דרך המוסיקה.


הדס לחר – Sarah:



מופע ההשקה למיני אלבום Through The Cracks – מוצ"ש 24.12 בשעה 20:00, אוזןבר תל אביב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...