יום שני, 26 בינואר 2015

אמנים מראיינים אמנים - רעות יהודאי מראיינת את עמירם עיני

פרויקט חדש בבלוג מה אתה שומע? מזמין אמנים לראיין זה את זה. בפינה הראשונה רעות יהודאי בחרה לראיין את שותפה המוזיקאלי עמירם עיני שמספר מה אנשים לא יודעים עליו, מה היה עושה עם מיליון דולר ומה קורע אותו מצחוק?

עמירם ורעות, צילום: זאביק פשלי
מי אתה?
שם: עמירם עייני
גיל: 41
סטטוס: בת זוג + 2
מגורים: ת"א
אוכל: פלאפל
שתיה: אייס קפה
מוזיקה: רוק-פולק


מה אתה עושה בימים אלה? 
כותב מוזיקה עם אמנים שונים, מלמד, מפיק מוזיקה ומפתח רעיון לתערוכת ציורים חדשה.


מה אנשים לא יודעים עליך?
רוב האנשים סביבי חושבים שאצלי הכל ברור- לאן ללכת ואיך לפעול, אבל האמת היא שאני פשוט "נסחף" בזרם החיים, מאלתר ומקווה לטוב. 

אילו תכונות היית מוסיף לעצמך? 
בכלליות הייתי שמח להשתפר מעט-וכל הזמן בכל תחום בו אני עוסק. בכל יום שעובר להרגיש שנהייתי טיפה יותר טוב.

אתה מאמין באהבה?
אני לא כזה מומחה.. 

מה מרגש אותך בקריירה? 
שאני מעורב בהפיכה של רעיון /מחשבה למשהו ממשי.
אני כל כך אוהב את הרגע בו אתה מבין שיצירה שלך – שיר, ציור, קליפ וכדו' הולכת להפוך למשהו אמיתי שאפשר יהיה לגעת/לראות/לשמוע/להרגיש אותו.
זה מרגש ביותר.

מהי נקודת השיא שלך? 
חזרי אלי עם השאלה הזו בעוד כמה שנים...

מאיפה מגיעות ההשראות לחומרים שלך? 
כל דבר יכול להצית אצלי יצירתיות .לפעמים אני יושב בהופעה ומתחיל לשרבט משפטים כתגובה למשהו שקורה על הבמה. לפעמים זה כתוצאה משברון לב ולפעמים מתחושת האהבה.
החיים יכולים להדליק אותך בכל רגע נתון – כל עוד העיניים והראש שלך פקוחים.

עמירם ורעות בהופעה במסעדת סמיר, צילום: זאביק פשלי

מה הסיפור מאחורי השם של הדיסק האחרון? 
Undefined שם האלבום, הוא גם שמו של שיר אותו אני ואת כתבנו יחד.
הוא מדבר על לחיות את הרגע ללא הצורך להגדיר כל דבר במילים.  הרבה פעמים - מעצם הנסיון להגדיר ולהכניס לתבניות- אתה הורס את הרגע או את ההרגשה.
השיר היה אמור להיכנס לאלבום שלך אבל הרגשתי שהוא מדבר כל כך עמוק מתוך הלב שלי אז ביקשתי ממך יפה והסכמת שאשיר אותו אני.

מה הסגנון האמנותי שהכי מדבר אליך? 
במוזיקה- אני מעדיף רוק, על אף שאני מתחבר להמון שירים בהמון סגנונות.

בעיקר אני נמשך למילים של שירים. לאחרונה  התחלתי להקשיב להרבה מוזיקה אתנית. באמנות- אני מחבב במיוחד סגנון אקספרסיבי.

יש מקום שבו לא יראו אותך לעולם?
לעולם אל תגיד לעולם...

מה היית עושה עם מיליון דולר? 
הייתי קונה לי בית נחמד ויוצר לי סטודיו בו אוכל לעשות את המוזיקה שלי וליצור את האמנות שלי, וגם חדר אימונים לג'יוג'יטסו.
מיד אחרי כן, הייתי נוסע לסיבוב מסביב לעולם לשנה עם בת זוגי והילדות.


היכן היית רוצה לבלות את החופשה שלך?
בכל כך הרבה מקומות בעולם. 

במי אתה מקנא?
בכל מי שעושה משהו יותר טוב ממני בתחום מסויים ברגע מסויים. אבל האמת היא שתחושת הקנאה מתפוגגת די מהר.

מה יכול לעצבן אותך?
כבלים (חוטים). כבלי טלפון, כבלי גיטרה, כל דבר שקשור לכבלים חשמליים. כשאני אהיה גדול, כל העולם יהיה אל-חוטי!

מה מצחיק אותך?
הבנות שלי – מקצועניות בלגרום לי להשתולל מצחוק.

אם היית יכול להחזיר אדם אחד לחיים, מי זה היה?
סבא שלי.

לו ניתנה לך משאלה אחת, מה הייתה מבקש?
משאלה אחת לא מספיקה... :)

את שיתוף הפעולה בין עמירם לרעות, חבים השניים לפגישה מקרית בתוכנית רדיו בה התארחו. החיבור היה מיידי והוביל לעבודה משותפת ופוריה של יצירה והפקה. לפני מס' חודשים יצא אלבומו החדש והשני של עמירם, Undefined"", בהפקה משותפת עם רעות. עייני הינו מוזיקאי, אמן ודוגמן בינלאומי המנהל חיים עשירים של עשייה בתחומים אלה בארץ ובחו"ל.

רעות שרה בדואט עם היוצר ארי גורלי את הלהיט "דבש הכל דבש",  הופיעה ומופיעה בארץ ובחו"ל עם אמנים שונים כגון: Tanto Project, גליקריה, ברמודה, איזי בנד, דוד ד'אור, ארקדי דוכין ועוד...

 ב-"Fire Under Water", אלבומה השני של רעות שיצא לפני כחצי שנה, שיתפו היא ועייני פעולה בכתיבת השירים. כמו כן, השניים מפיקים אמנים רבים נוספים באולפן של יהודאי. 

השניים יופיעו יחד במופע חשמלי לוהט ב"אוזן בר" ביום חמישי 12.02.15 בשעה 20:00


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...