יום שבת, 6 בספטמבר 2014

הזמרות הכי טובות בארץ שמאזיני גלגל"צ לא מכירים

כולם מכירים את הזמרות הטובות והמוכרות בארץ: ריטה, נינט, מירי מסיקה, קרן פלס שרית חדד, דנה ברגר, יהודית רביץ וכיוצ"ב. לפי הרשימה הזו נראה כי כמעט ואין עוד קולות נשיים בארץ, לפחות לא במדורת השבט המיינסטרימית של "דלדל"צ" היתרון העצום בכך שיש מיינסטרים הוא שתמיד תהיה גם מוזיקת שוליים והמבחינה הזו ישנן זמרות נפלאות שלא נופלות באיכותן על אלה שציינתי כאן למעלה. יתרה מכך, כמעט כל הזמרות כאן ברשימה יוצרות וכותבות את המוזיקה שלהן בעצמן. רק צריך לפתוח את האוזניים וקצת לחפש במקומות הנכונים


נועם סדן - Nomke - נועם סדן היא יוצרת צעירה, מבטיחה ומוכשרת שהוציאה כבר אלבום אחד לעולם. ועובדת כיום על פרוייקטים נוספים. אלבום שני שהוקלט בהפקתו של מתן בן צבי וכן פרוייקט יוקלילי של שירים שלה וגרסאות כיסוי שאיתם היא מופיעה ברחבי הארץ בתקופה האחרונה. לנועם קול פעמונים עדין, שברירי ויפה שמביע את הרגש שלה בצורה הכי כנה ואמיתית גם בעברית וגם באנגלית.


עדי וינברג - Russo & Weinberg - עדי וינברג היא החצי הנשי מהצמד רוסו ווינברג. רוסו הוא ארז רוסו מהג'ירפות. מעבר לעובדה שעדי זמרת יפייפיה עם חוש אופנתי מעולה (דבר שגם בא לידי ביטוי בפריצה שלהם בקמפיין של קסטרו), מדובר בזמרת עם קול מדהים שמצליחה לגנוב את רוב הפוקוס בהופעות. לעדי קול צרוד מעט אך צלול וממכר. בשילוב עם קולו הנמוך והמעולה לא פחות של ארז רוסו, הם פשוט צמד מנצח. לא מפתיע שפקדתי במהלך השנתיים האחרונות לא פחות מ-9 הופעות שלהם. רוסו ווינברג לקראת סיום ההקלטות של אלבום הבכורה שלהם שצפוי להיות מעולה.



שני זפרני פוקסמן  - Shanyz - שני בוגרת רימון והיא מוזיקאית בכל רמ"ח אבריה. מנגנת ושרה ולאלבום הבכורה שלה היא גייסה את המפיק המוערך שמוליק נויפלד שנתן לשיריה נגיעות אלקטרו-רוק מעולות. מעל כל אלה מתבלט ובא ליידי ביטוי קולה הצלול והנפלא של שני. כשתשמעו את שני שרה לא תהיה לכם ברירה אלא להקשיב משום שהקול שלה מהפנט.



כרמל אקמן - בוגרת כוכב נולד 6 שבה סיימה במקום השלישי. מאז היא לא היתה כ"כ בתודעה התקשורתית אך לא הפסיקה לעבוד ולהופיע יחד עם שלמה גרוניך, גליקריה והתארחה לא מעט בהופעות של להקות ומוזיקאים אחרים. כרמל היא אחת הכישרונות הבולטים בסצינה עם יכולת ווקאלית אדירה ונגינה בכינור. כרמל השיקה בימים אלה את אלבום הבכורה שלה בהפקה מוזיקאלית של יהוא ירון לאחר שגייסה בהצלחה חלק מהמימון דרך האדסטארט.



גיטלה - גיטלה נולדה בטעות בשנת 1988 שכן היא היתה אמורה להיוולד ב-1950. ילדת פרחים אמיתית הן בסגנון האופנתי ובמראה המיוחד שלה והן בסגנון המוזיקאלי שלה. גיטלה היא זמרת ויוצרת מעולה ונשמה גדולה מאד. שגיטלה פותחת את הפה כל מה שמסביב פשוט נבלע בתוך גלי הקול שלה. לשמוע אותה זה מסע בזמן. גיטלה עובדת על אלבום הבכורה שלו שגם היא מימנה חלק ממנו באמצעות גיוס ההמונים. ההופעות של גיטלה הן ארוע מיוחד שכן ההפקה המוזיקאלית שלה היא לא משהו ששמעתם בארץ הן מבחינת הנגינה והן מבחינת שימוש בכלים מיוחדים שמוסיפים עוד למסתוריות סביבה.



גל דה פז קשת - Goldie - גולדי היא הזמרת הכי אנרגתית ברשימה ואולי בארץ בכלל! בשביל להבין את האיכות הווקאלית שלה אפשר להשוות אותה לברברה סטרייסנד בצעירותה, בחורה לבנה עם קול שחור ועוצמתי. גולדי אוכלת, שותה, מלמדת וחיה מוזיקה 24/7 והיא נמצאת כמעט כל ערב על במה, אם בהופעה שלה או כחלק מלהקת lucille crew. גולדי נותנת את כל כולה בהופעות גם אם ההופעה לפני 10 אנשים או לפני מועדון בארבי מפוצץ. בימים אלה היא משחררת אלבום חדש.



נעמה הכהן - את נעמה אי אפשר להשוות עם שום דבר שאתם מכירים פשוט צריך להקשיב לה. לנעמה אין איכות קולית כמו של יתר הבנות ברשימה והיא לא תגרום למנטורים להסתובב אליה על סמך קולה בלבד, אבל לנעמה יש משהו אחר שכמעט לאף אחת אין ברמה שלה. לנעמה יש אומץ לב נדיר! לנעמה יש ביצים לקחת את החיים המורכבים שלה (אישה גאה מבית דתי) ולפרוט אותם למילים ומנגינות ולהטיח אותם לפרצוף של כל מי שמאזין לה. נעמה שרה על מעמקי הנפש שלה באומץ לב ראוי להערכה.



נועה ברירו - Noabe - נסיכת אינדי שהוציאה בשנה האחרונה את אלבום הבכורה שלה ומקבלת חיבוק גדול מ-88FM שמשמיעה את שיריה לא מעט בתחנה. נועה גם כן חיה ונושמת מוזיקה שנים רבות ואף עובדת בתחום כמורה לפיתוח קול. נועה גייסה לאלבום הבכורה שלה נגני על ובניצוחו של המפיק יוסי מזרחי הוציאה אלבום פשוט נפלא. גם נועה מופיעה לא מעט ועם קצת מעקב תוכלו לראות אותה בפעולה בעצמכם ולהתרשם מקולה המעולה, מהכתיבה שלה ומהכריזמה שלה.



סיון בר לב -סטיבי - בוגרת האקדמיה למוזיקה ומחול מירושלים. סטיבי היא אולי האמנית הכי מחוברת לקידמה שכן היא מפיקה את כל המוזיקה שלה על IPHONE בלבד. כך שבהופעות היא מנגנת על הטלפון (על מצב טיסה למי שמוטרד משיחות והודעות) ושרה. לסטיבי יש קול נפלא שמתיישב נהדר על הסאונד האלקטרוני שלה. בקרוב אמור לצאת האי.פי של סטיבי.



סיוון אבלסון - בוגרת רימון מוזיקאית יפייפיה שבימיינו היא הסולנית של הלהקה המוערכת איטליז. סיון נכנסה לנעליה הגדולות של לי טריפון אך עשתה זאת בצורה מדהימה ויש שאומרים שהיא אפילו מתאימה יותר ללהקה. סיון מגיעה מעולם הקולנוע והתסריטאות ומשום כך היא מביאה לבמה ולסאונד של הלהקה את הכבוד למילה הכתובה.



עינב גקסון כהן - עינב מעידה על עצמה שלמדה לנגן לבד אבל מבט זריז בביוגראפיה שלה מראה שהיא מתערבבת עם האנשים הכי מוכשרים בתעשיית המוזיקה בארץ כבר המון שנים, כמו: דניאלה ספקטור, שם טוב לוי, יהודה עדר, גיל לואיס, רוני אלטר, מעיין הירשביין, איה זהבי פייגלין, איתמר פרל, איתמר רוטשילד, אליוט, תמר אייזנמן, עופר מאירי, מיכל גבע, טל תמרי, שלומי שבן (להמשיך?) אם ברימון וגם לאחר מכן כשעבדה על "עץ נופל ביער" אלבום הבכורה המקסים שלה ועל פרוייקטים נוספים. לעינב קול שמעיד על הרגישות העמוקה וטוב הלב שלה.



רוני פרי - זמרת רוק אדירה. גם רוני היא מה שנקרא פליטת ריאלטי מאחר והיא השתתפה בעונה הראשונה של דה וויס ואביב גפן סימן אותה כמועמדת מובילה בקבוצה שלו. לאחר התוכנית רוני לא המשיכה להתגלח על הצלחת התוכנית כי היא לא היתה מוכנה שמישהו יקבע לה מה ומתי לשיר. רוני פנתה לדרך עצמאית ובימים אלה עובדת על אלבום הבכורה שלה. רוני מופיעה לא מעט ומלקטת סביבה קהל קבוע ואוהד שהולך איתה להופעות רבות. לרוני יש קול מדהים ואישיות בימתית כובשת (לא סתם אביב גפן התאהב בה). לרוני יש כריזמה שקטה וחיננית שפשוט לוכדת אותך. (תיזהרו ממנה היא ממכרת).



מאור נאווי - למאור יש את כל מה שצריך בשביל להצליח ולפרוץ. היא זמרת מצויינת, יפייפיה בעלת מראה אקזוטי, חצופה ופלפלית. מאור משיקה בימים אלה את אלבום הבכורה שלה ולדעתי תצליח לא מעט בחו"ל. גם מאור גייסה בהצלחה מימון בהאדסטארט. מיאו!



יעל פלדינגר - אחרונה חביבה היא יעל פלדינגר, לדעתי המנוסה והותיקה שבחבורה. יעל היא הסולנית והיוצרת של ההרכב המעולה PHOTOTAXIS היא מורה לפיתוח קול והיא פצצה של אנרגיה על הבמה.



4 תגובות:

  1. 14 זמרות ורק שלוש מהן שרות בעברית.
    עברית ביצה קשה

    השבמחק
  2. אחי אהבתי את הרשימה.
    יש סבב ב' לדבר הזה? כי יש עוד אמניות שפספסת

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! מאמין שיהיה סבב נוסף כי יש עוד ים של זמרות נהדרות שלא הכנסתי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...