יום רביעי, 3 בפברואר 2016

אמנים מראיינים אמנים - חן יאני מראיינת את דורין יאני אחותה

דורין יאני (האחות הצעירה של חן יאני), בת 23, במקור מקרית ביאליק וכעת בתל אביב. השתתפה בעונה השלישית של The Voice"" בנבחרת של מוש בן ארי.

לאחר ההשתתפות בתכנית נסעה לטיול ארוך במזרח, שם כתבה את "Through the Magic", אלבומה המלא הראשון, מתוכו "Wheels Wheels", היוצא כעת, הוא הסינגל הראשון. האלבום מומן כולו בפרויקט HEADSTART מצליח.


אלבום זה, שצפוי לצאת בתחילת שנה הבאה, כשמו כן הוא – מסע בין עולמות מוזיקליים שיש בהם אווירה של קסם והתנסות חדשה. המוזיקה של דורין משלבת השפעות מהעולם האירי, הודי, אמריקאי, וכן הישראלי, תוך שילוב של כלים אקוסטיים כמו בנג'ו, קחון, סקסופון ומפוחית, יחד עם מלודיות פשוטות וגיטרה אקוסטית. זהו אלבום של מוזיקת אינדי-פולק קליטה להפליא, שאינה מתיימרת להיות שום דבר מלבד עצמה - אנרגטית ושמחה, מלאת משמעות. האלבום הופק מוזיקלית על ידי אלון ווסרמן.


חן יאני אחותה של דורין תפסה אותה לשיחה על מוזיקה, על אומנות ועל העתיד וזה מה שיצא:

1. מה השיר שלך שאת הכי אוהבת? ומה מחבר אותך אליו? 
 אני הכי אוהבת את השיר Enchanted Woods, הוא השיר הראשון שכתבתי מתוך האלבום, הוא מדבר על יער קסום שנמצא אי שם בהודו שנקרא יער הפיות. כתבתי אותו שם, ומאז התחיל דרכו של האלבום Through The Magic שכולו בנוי מחוויה קסומה. יש בשירים פנטזיות מיסטיות שתמיד דמיינתי כשהייתי מתחילה לכתוב. 

2. עם איזה אמן היית רוצה לעשות דואט?

עם הזמר Ben Howard, אני מאוד אוהבת את הקול והשירה שלו. 

3. מהו הזכרון ילדות המוסיקלי הראשון שלך?
הזכרון המוסיקלי הראשון שאני זוכרת הוא את אחי מנגן בפסנתר כשהייתי קטנה, היה לנו בבית פסנתר בסלון והוא מנגן קלאסיקות ויצירות מאוד מפורסמות. הוא היה מנגן קייט בוש, ומנגינות מסרטים כמו ET שנורא אהבתי, אני זוכרת שהוא גם ניגן קצת בגיטרה, ואז נחשפתי לגיטרה ולשירה.  

4 . מה הרגע שבו הבנת שאת רוצה לשיר?
 הרגע שבו הבנתי שאני רוצה לשיר היה כשכתבתי שירים בגיל 1., הייתי רצה להשמיע בביטחון מופרז לאחים שלי למשפחה ולחברים את השירים שהייתי כותבת ואז הציעו לי לעשות עם זה משהו, לנגן בלהקה ולהופיע. 

5.איפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים?
בחו״ל, ממשיכה להתפתח וללמוד דברים חדשים. תמיד יש לאן לשאוף.





  
6. אם היתה לך אפשרות לבחור להיות לא מוסיקאית מה היית? 
אם לא הייתי מוסיקאית הייתי אמנית מסוג אחר. אני אוהבת אומנות וצילום. בטח הייתי הולכת ללמוד את זה. 

7. האם את חושבת שתעסקי במוסיקה עוד 20 שנה?
יכול להיות שלא אעסוק בזה ואהיה במקום אחר לגמרי . אבל מה שבטוח - המוסיקה תמיד תיהיה חלק מחיי ומי יודע אולי אני כן אעסוק בזה. 

8. אילו סאונדים מעוררים בך השראה ולמה התחברת לסגנון שעכשיו באלבום שלך? מה היו ההשראות?
אני אוהבת סאונד של כלים אקזוטיים, כלים חיים ואותנטיים. אולי בגלל ששמעתי הרבה סגנונות דומים בהודו. המוזיקה באלבום היא פולק שמח, שנותן מצב רוח לרקוד. 

שימו לב! ההופעה הקרובה בפאב הג׳אם בעכו ב-11.2


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...