יום שישי, 11 במרץ 2016

סקירת הופעה ירמי קפלן @ ספנסרוסו - בסקולה ת"א 10.3.16

הזמינו אותי לסקר את ההופעה של ירמי קפלן@ספנסרוסו בבסקולה תל אביב כמובן שלא יכולתי לסרב, ירמי אחד האומנים שהכי השפיעו עליי בשנות ההתבגרות שלי אי שם בשנות ה-90 ואני אוהב את המוזיקה שלו והאנרגיה שלו בהופעות. זה מה שהיה שם

כתב: זאביק פשלי, צילומים: אורנית פשלי 

שווים בסרבלים הכחולים - ירמי קפלן@ספנסרוסו. צילום: אורנית פשלי
מה זה בעצם ספנסרוסו? זה לא סוג של קפה או מאפה אלא שמם של זוג מפיקים מוזיקלים: אורי רוסו ומתן ספנסר שפנו לירמי קפלן והציעו לו לעבוד יחד. ירמי הסכים, למרות שבדרך כלל הוא אוהב להיות בשליטה מלאה על ההפקות שלו. הפעם הוא זרם עם החבר'ה הצעירים מרמת ההפקה ועד אופן המימון לפרויקט בהדסטארט.

באופן שבו משווקים ישירות את המוזיקה מהיצרן לצרכן ולא דרך חברות התקליטים כפי שהיה נהוג לפני יותר מ-20 שנה, בימים שירמי הוציא את האלבום הראשון והמעולה שלו: "ירמי קפלן והפרחים".
לאחר הגיוס המוצלח הפרויקט יצא לדרך והושק בכמה הופעות ובהשמעות מרובות ברדיו.


למרות הכבוד הרב שספנסרוסו נותנים לירמי (בכל זאת הוא גם המבוגר האחראי) בהופעה ובכלל בפרויקט הם שווים זה לזה גם בכך שהם עומדים איתו בקדמת הבמה ולא כמו הנגנים האחרים וגם בעצם העובדה ששלושתם לובשים את הסרבלים הכחולים שמזוהים עם הפרויקט. 
כלומר מלבד הגישה המוזיקאלית החדשה שעליה ארחיב בהמשך, ניכר כי הפן שהשיווקי האסטרטגי הוא משהו בלתי נפרד מהפרויקט. ידוע שכיום כל אמן אינדי כזה או אחר שרוצה להצליח הוא גם: יחצ"ן, מנהל ניו מדיה, איש השיווק, לפעמים גם איש הסאונד וכיוצ"ב.

ומה מבחינה מוזיקאלית? אפשר לומר שירמי המציא את עצמו מחדש והפנים כי העולם שייך לצעירים. האלקטרוניקה היא חלק בלתי נפרד מהמוזיקה של ימינו והמחשבים נמצאים היום בכל הפקה רצינית. ירמי מתחבר דיי בקלות לסגנון המוזיקאלי הזה וזה נשמע מצוין גם באלבום וגם על הבמה. זאת כמובן מבלי לזנוח את הגיטרה, בס, תופים, וירמי כרגיל נותן את השואו המעולה שלו עם אנרגיות בלתי נגמרות ואלימות (בקטע טוב, כן) כלפי הסטנד של המיקרופון.

ירמי גם לא ויתר על נגינה בעצמו ועלה לתופף את "קצת אהבה לא תזיק" של האורח המכובד - אלון עדר שעזר לקהל לצעוק את השיר הענק הזה.

בשורה התחתונה היה ערב מהנה עם סאונד מצוין ורענן וכרגיל מילה טובה לבסקולה שהולך והופך לווניו הכי שווה בתל אביב.

מתעלל בסטנד של המיקרופון (בקטע טוב), צילום: אורנית פשלי



הצבע הכחול -  ירמי קלן@ספנסרוסו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...