יום שבת, 26 במרץ 2016

לא רק סינגולדה - הגיטריסטים הכי טובים בסביבה (חלק א')

הגיטרה היא ללא ספק כלי הנגינה הכי פופולארי, אפשר לנגן בבית עם עצמך, לנגן איתה בקומזיץ או לנגן מול איצטדיון מלא (אף פעם לא ראיתי מישהו עם כינור, קלרינט או מנדולינה בקומזיץ) גיטריסטים טובים יש בשפע. יש כאלה שהטכניקה שלהם מעולה ויש כאלה שיש להם FEEL מדהים. אבל יש כאלה שיש בנגינה שלהם ערך מוסף. משהו אחר. משהו שאי אפשר להתעלם ממנו. כל אחד יכול לנגן על גיטרה וזה אחד מכלי הנגינה הכי קלים, אבל לא כל אחד יכול לפתח סגנון עצמאי ומיוחד משלו ולגרום לכך שמישהו יכתוב עליו. הנה לכם כמה גיטריסטים ששווה לכתוב עליהם


תמוז דקל - מספיק להיות חבר בכמה קבוצות פייסבוק של גיטריסטים ולהתרשם מכמות אנשים שאוהבים ומעריכים את הנגינה של תמוז דקל ולא פחות את הסאונד המיוחד שלו שבא לידי ביטוי בשליטה מטורפת על פדלים לא פחות מאשר על האצבעות. תמוז הוא הגיטריסט של הסופר גרופ טאטרן שמורכב מהבסיסט אופיר בנימינוב (ששווה לכתוב גם עליו, כי מה שהוא עושה עם הבס, רק הוא עושה עם בס) ומתופף העל המבוקש דן מיו. השליטה המטורפת של תמוז בגיטרה היא משהו שעוד ידברו עליו שנים.


Pieces - part #2
Pieces - part #2Tamuz performing his hypnotic song 'ReGrowth'On April 1st we'll be performing at Tallinn Music Week (EE), And next month in Israel: http://bit.ly/tatran-halls
Posted by TATRAN on Monday, March 21, 2016


גל ניסמן - גל ניסמן הוא מסוג הגיטריסטים שכל פעם שהוא נוגע בגיטרה הוא משתפר יותר ויותר. לגל יש טכניקה מעולה, FEEL מדהים,  יכולת הלחנה, שליטה מעולה ביד ימין ובטח בשמאל, (זו לא בדיחה יש גיטריסטים שיד ימין שלהם פחות פוגעת) הוא מדהים גם בליווי וגם ביציאה לסולואים ויש לו את הקסם הזה שכולם בוהים בו כשהוא מנגן. גל שולט בצורה מדהימה גם בחשמלית וגם באקוסטית בעיקר בבלוז, רוק, פולק וקאנטרי. גל הוא המנהיג והלב הפועם של להקת FULL TRUNK והוא גם מנגן ושר בפרויקט המחווה ללאונרד כהן.



מייקל קוברין - וירטואוז האקוסטית. טומי עמנואל הישראלי. נגן מדהים בעל יכולת פסיכית על הגיטרה והוא עושה בה כל מה שהוא רוצה והיא נרתמת ב-110%. למייקל יכולת הלחנה יצירתית ומדהימה והוא מנגן תוך ליווי עצמי + תיפוף (על גוף הגיטרה) + טאפינג ברמות הכי גבוהות.


יוסי סאסי - יוסי סאסי, חבר טוב של מייקל קוברין, גיטריסט על בפני עצמו. יוסי ממיסדי אורפנד לנד וניגן בלהקה עד שפרש לקריירה עצמאית. יוסי ממציאי הז'אנר אוריינטל-רוק. חיבור אתני לרוק הכבד. לשם כך יצר את הבוזוקיטרה, שילוב בין גיטרה חשמלית ובוזוקי. כלי מיוחד ועוצמתי שנבנה ועוצב במיוחד עבורו. בכל הרשימה המכובדת הזו אין גיטריסט שעשה דרך ארוכה ומלאה כמו יוסי שניגן על הבמה עם סטיב וואי ועם ג'ו סטריאני וכשאתה עושה את זה כנראה שאתה באמת משהו מיוחד.



עידן שניאור - לפני כמה חודשים הייתי בהופעה של המשקפיים של נויפלד ושמוליק נוייפלד הציג את עידן שניאור כגיטריסט האקוסטית הכי טוב בארץ. יש מצב שהוא טעה. כי עידן שניאור הוא בהחלט אחד מהגיטריסטים הכי טובים בארץ אבל בטח לא רק על אקוסטית. עידן מנגן עם מס' רב של אומנים כולל כאלה מהשורה הראשונה כמו ריטה, הראל סקעת ושירי מימון. עידן גיטריסט מאד מגוון והוא יכול לנגן בכל סגנון שצריך. עידן נבחר לאחרונה לייצג את ישראל בתחרות הבלוז בממפיס טנסי ועשה זאת בענק.



יאיר רובין - יאיר רובין הוא מסוג הגיטריסטים שפיתחו סגנון עצמאי ויחודי משלהם. יש לו פריטה מיוחדת שעד היום לא הצלחתי להבין. הוא מנגן ללא מפרט והוא מסוג הגיטריסטים שגורמים לגיטרה לשיר בעצמה. הנגינה באצבעות מדגישה את ה-FEEL המיוחד שלו וכל שיר שלו זוכה לטיפול מיוחד מבחינת הסאונד והסגנון של הפריטה. החיבור בין הנגינה שלו לטקסטים שלו הוא חיבור מיוחד וממש אפשר להרגיש את הטקסטים הנוקבים שלו גם דרך הנגינה וזה משהו שמעט מאד גיטריסטים יודעים לעשות.


יוסי מזרחי - יוסי מזרחי גדל בבית מוזיקלי והתחיל בכלל כמתופף, לאט לאט עשה מעבר לגיטרה ומשם גם לכל יתר כלי הנגינה, מעבר לעובדה שמדובר במפיק מוזיקלי מטורף ועסוק ליוסי יש יכולת נגינה וכריזמה בימתית מהבולטות בארץ. יוסי מנגן עם הדג נחש והוא חלק מהחברים המוכשרים ב- acollective וכמובן עם נינט. יוסי לא מסתפק בלנגן בגיטרה ותמיד על הבמה תמצאו לידו גרוב בוקס, או תופים או מקלדות שליטה למיניהן. יוסי מסוג הגיטריסטים שנכנסים ל-ZOON כשהם מנגנים וזה כולל את כל מחוות השיער וההשתוללות.



תומר ישעיהו - אם יוסי סאסי חיבר בוזוקי לגיטרה, תומר ישעיהו מנגן על הגיטרה כאילו היא בוזוקי. יש לו סגנון מיוחד שמשלב בין אריס סן, גורג' אריסון ורובי קריגר מהדלתות. גם תומר הוא מסוג הגיטריסטים שהנגינה משתלבת לו בטקסטים. אני לא חושב שיש עוד גיטריסט בארץ שמנגן בסגנון ובסאונד המיוחד של תומר. תומר הוציא לאחרונה את אלבומו האחרון - אופניים חשמליים שבו הנגינה היחודית של תומר באה לידי ביטוי בכל שיר ושיר.




חושבים שמישהו חסר? רשמו בתגובות ואולי הוא יכנס לחלק ב'





5 תגובות:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...