יום ראשון, 13 במרץ 2016

הפסקול של נועה מיי - פוסט אורח

נועה מיי. צילום: דני שמעוני
אפשר לומר שהמוזיקה זורמת בעורקיה של נועה מיי מאז שנולדה. בבית הוריה שמעו מוסיקה קלאסית, ובחופשות הקיץ ברחה לסבתא ולסבא כדי לשמוע אום כולתום ופריד אל-אטרש. בגיל עשר כבר נחשפה ליוצרים אגדתיים מקצוות שונים- מג'ימי הנדריקס ועד מיילס דיויס. ובגיל 12 החלה לכתוב ולנגן על גיטרה, מושפעת מגיבורי הרוק והגראנג' של תקופתה.
במלבורן, אוסטרליה התקבלה נועה מיי ללימודי מוזיקה באקדמיה לאמנויות במגמת ג'אז, והחלה להופיע עם הרכבים מקומיים שונים. במקביל החלה להיות פעילה בתחום זכויות האדם וכיום היא עורכת דין המתמחה בתחום.
את אלבום הבכורה שלה, New Born Beast הוציאה ב-2013. בקרוב עומדת נועה מיי להוציא איפי חדש ומסקרן שעליו עבדה בשנה האחרונה בשיתוף פעולה עם רן שם טוב. שם האיפי הוא Grace Under Pressure, והשיר השני מתוכו Never Explain נכתב על ידי נועה מיי והולחן על ידי שם טוב.
נועה הסכימה לכתוב כמה מילים על הפסקול שהיא אוהבת:

Tame Impala .1
קווין פרקר, האיש שהמציא את הפסיכדליה מחדש ואז כשנמאס לו המציא את הפופ מחדש. אף פעם לא נמאס לי מההרכב המופלא הזה שעושה לי טוב בנשמה.



PJ Harvey .2
המלכה האם שלא מפסיקה להעניק השראה אלוהית בטוטאליות המוחלטת שבה היא יוצרת ושחלום חיי הוא לשבת איתה לבירה. אולי זה עוד יקרה!



St. Vincent .3
סנט וינסנט, או אנני קלארק, האישה הגאונה שמאחורי השם, היא יוצרת מרתקת ששואבת השפעות מכל כך הרבה סגנונות שהתוצאה תמיד מהפנטת:



Son Lux .4
אולי היוצר המרענן ביותר של השנים האחרונות, קצת כמו מובי בזמנו. אחרי שחשבתי ששמעתי הכל הגיע סאן לוקס משום מקום והוכיח לי שיש עוד סאונדים לגלות בעולם:



Massive Attack Ft. Hope Sandoval .5
אהבתי את הופ סנדובל מאז ששרה ב- Mazzy Star והשיר הזה של מאסיב אטאק שבו היא שרה, בזכות פשטותו, ההפקה המינימאלית וקולה החד פעמי, הוא אחד השירים היפים ששמעתי בשנים האחרונות:


נועה מיי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...