יום רביעי, 27 בנובמבר 2013

פוסט פרידה מאריק איינשטיין - שומע 150

הערב ( 26.11.13 ) הלך לעולמו גדול זמרי ישראל בכל הזמנים, אריק איינשטיין.
דווקא היום מכל הימים. יום ההולדת של סתיו ביתי הבכורה. מה שאומר שהיום הזה יקבל מעתה משמעות מיוחדת כפליים עבורי.

כשראיתי את המבזק ב ynet על אשפוזו של אריק נעתקה נשמתי. אורנית נבהלה מהתגובה שלי.
בדיוק יצאתי להופעה באוזן בר. אבל בהרגשה מאד לא טובה ונעימה. הרגשתי שאני צריך ללכת להופעה כי הבטחתי שאהיה והבטחות צריך לקיים.

בדרך לתל אביב מסרו ברדיו ששלום חנוך ומוני מושונוב בדרך לאיכילוב. אני כבר הבנתי שאריק איננו והם באים להיפרד אבל בכל זאת נותר בי שביב של תקווה שאולי אני טועה.

במהלך ההופעה באוזן בר של להקת קרוקודיל פופולר צילמתי קצת וכשאני מצלם אני מנתק את חיבורי הרשת בשביל לא לקבל התראות באמצע הצילום. לאחר צילום קצר פתחתי את הרשת ונחרדתי. אורנית כתבה לי שזהו. הוא הלך.
לא כל כך קשה לתאר את ההרגשה הנוראית הזו כי כולם מרגישים את האובדן כשמדובר באיש כמו איינשטיין.

להקת רמלה החליטה לעלות לבמה ולנגן כמה שירים ללא הדרן.
כל הקהל היה בדיכאון נוראי וגם חברי הלהקה.
לאחר ההופעה איסר טננבאום המתופף אמר לי שהוא הרגיש כאילו הוא הופיע בשבעה.

בשבילי אריק איינשטיין ימשיך להתקיים כי לא הכרתי אותו באופן אישי אלא דרך השירים והסרטים.
ממה שאני יודע עליו מראיונות ומסיפורים מדובר באמת באדם יוצא דופן בכל אספקט. גם בכישרון האומנותי. גם בהומור המשובח וגם בצניעות והענווה הנדירה שלו.
אריק למשל סירב להקליט מחדש את עוף גוזל כי הוא האמין שהגירסא המקורית מצויינת וחבל לפגוע בה. הוא הדף את הביקורות הקשות שהופנו אליו כשעבד עם גיא בוקאטי כי הוא לא בליגה של שלום מיקי יצחק או יוני. כזה הוא היה צנוע ומיוחד. הוא אף פעם לא ביקש את פרס ישראל למרות שהגיע לו לקבל את אות הערכה הזה.

תם עידן.

אריק התראיין לפני כמה ימים לחדשות הלילה של ערוץ 2 ונשמע נרגש שהוא עומד לכתוב טור שבועי בעיתון מעריב. טור שהוא רצה להקדיש לשתי האהבות הכי גדולות שלו: מוזיקה וספורט.
בראיון אריק בחר שיר ממש כאילו הוא ב"מה אתה שומע?" ומתוך אלפי שירים ואמנים שהוא אוהב בחר דווקא בשיר של אריאל זילבר - ואיך שלא. אז זו הבחירה של אריק:

שומע 150. אריק איינשטיין ז"ל- זמר, יוצר, שחקן, אומן - שומע: אריאל זילבר



רציתי לבחור שיר שאני אוהב של אריק. הבעיה היא שאני אוהב כל כך הרבה. ברוח הבלוג בחרתי את השיר הראשון שעלה לי בראש. ילדים של החיים.



לילה טוב אריק



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...